پروفیل و قوطی

پروفیل و قوطی

انواع پروفیل و قوطی

پروفیل ها از پرکاربردترین مصالح ساختمانی و صنعتی هستند که متناسب با آلیاژ ، استحکام و شکل ظاهری در دسته بندی های مختلف قرار میگیرد به عنوان مثال :

بر اساس شکل ظاهری به ۲ دسته کلی باز و بسته طبقه بندی میشوند : این پروفیل ها اغلب به شکلهای باز (Z ،U ، C ، L ، V ) و همچنین به شکلهای بسته مربع و مستطیل که اصطلاحا قوطی نام دارند تولید میشود.

بر اساس کاربرد به ۲ دسته صنعتی و ساختمانی طبقه بندی میشوند : که پروفیل های صنعتی در حالت کلی به ۲ دسته پروفیل های توپر و توخالی طبقه بندی می شوند.

کاربرد پروفیل ها

پروفیل های ساختمانی : این نوع پروفیل ها که به دو بخش پروفیل های باز و پروفیل های بسته تقسیم میشوند که در ساخت درب ، پنجره ، اتصال پانل ها و نمای ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند.

پروفیل های صنعتی : پروفیل های صنعتی به آن دسته از پروفیل ها گفته میشود که با استفاده از ویژگی های مکانیکی و الکتریکی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند که در صنایع ساختمانی و صنعتی مانند خودروسازی ، نظامی ، کشتی سازی و … به عنوان قطعات و متعلقات صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند.

قوطی آهن

پروفیل بسته (در ایران به زبان عامیانه به آن قوطی یا باکس گفته میشود) که به دو دسته ساختمانی و صنعتی تقسیم می شود

به عبارتی در ایران منظور از پروفیل ، قوطی می باشد و سایر پروفیل ها با نام خود شان تلقی می شوند.

پروفیل زد

این نوع پروفیل جزو دسته بندی پروفیل های باز قرار میگیرند که در روند تولید با استفاده از فرایند نورد سرد و با استفاده دستگاه های رولفرم در سایزهای مختلف برای مصارف ساختمانی و صنعتی تولید میگردد.
کاربرد پروفیل زد ( Z )

اغلب استفاده این پروفیل ها در سقف ساختمان های صنعتی نظیر سوله های صنعتی ،‌ پارکینگ ، انباری ، سالن های ورزشی مورد استفاده قرار میگیرد.

پروفیل و قوطی استیل

پایه اصلی تولید این محصول از استنلس استیل میباشد که یکی از پرکاربردترین متریال ها در ساخت سازه های ، مصارف دکوراتیو و صنایع غذایی میباشد.
استاندارد پروفیل استیل

استاندارد معمول این نوع پروفیل ها معمولا از گروه ۳۰۰ میباشد.

انواع قوطی و پروفیل

انواع پروفیل قوطی جوش پذیر :

پروفیل های مربع و مستطیل : این پروفیلها در بازار به نام قوطی بیشتر شناخته شده هستند که ابعاد آن از ۱۰*۱۰ تا ۱۰۰*۱۰۰ تولید میشود ضخامت این قوطی ها معمولا از ۲ میلی متر شروع میشود تا نهایت ۴ و در مواردی ۵ میلی متر نیز تولید میشود . در این پروفیل ها جهت اتصال از جوش استفاده میشود .

انواع پروفیل قوطی مبلی :

این پروفیلها به دلیل نازک بودن آن که معمولا از ۷ میلی متر شروع و نهایت ۵/۱ تولید میشود بیشتر پروفیل قوطی در ماشین سازی و مبلمان های اداری و خانگی مصرف شده و جهت اتصال آنها از پیچ و مهره استفاده میشود .

انواع پروفیل قوطی ستونی :

این نوع مقطع پروفیل قوطی در دسته ی قوطیهای مستطیل و مربع قرار داشته و به دلیل بالا بودن ابعاد آنها که در … ۱۲۰*۱۲۰ تا ۱۴۰*۱۴۰ میباشد به عنوان ستون در ساختمان سازی از آنها استفاده میگردد معمولاٌ وزن قوطی ۱۴ بین ۱۵۰ کیلوگرم تا ۲۰۰ کیلوگرم میباشد .

انواع پروفیل قوطی پروفیل های باز

این نوع مقاطع فولادی بیشتر در صنعت ساختمان در ساخت درب و پنجره و یا سقف سوله های استفاده میشود انواع آن به نام های پروفیل سپری ( ۵۰۷ ) پروفیل لنگه دری ( ۵۰۸ ) و پروفیل چهارچوبی ( ۵۰۹ ) و همچنینZ که بیشتر در سقف سوله ها و شیروانی کاربرد دارد .

انواع پروفیل قوطی لوله :

لوله های تست : این لوله ها به دلیل تست شدن از لحاظ جوش بیشتر در مواردی که عبور سیال از لوله مورد احتیاج است از آن استفاده میگردد که معمولاٌ به دسته ی لوله های آب ، لوله های حفاری و لوله های سیاه تقسیم میشود .

انواع پروفیل قوطی لوله های درز دار :

این لوله ها بیشتر مصارف صنعتی دارد که احتیاج به تست جوش نداشته و صرفاٌ از ویژگی استحکام آن استفاده میگردد .

انواع پروفیل قوطی لوله مانیسمان :

این لوله ها از شمش های فولادی تولید شده و آنها را از نورد شمش های گرم فولادی تهیه میکنند ، نام های دیگر این لوله لوله بدون درز میباشد همانطور که از اسم آن پیداس این لوله فاقد درز جوش میباشد و بهترین گذینه جهت عبور سیال و انتقال آب و سایر سیالات میباشد .

قیمت لوله مانیسمان در مقایسه با قیمت لوله های فولادی دیگر بالاتر بوده و ان به دلیل پیچیدگی بیشتر تولید آن میباشد .

انواع پروفیل قوطی لوله درز مخفی :

نوعی از لوله های درز دار است که پس از جوشکاری تمیز آن درز را مخفی مینماید .
بازرگانی آهن نگین فولاد السا با توجه به این که این شرکت نمایندگی چندین کارخانه قوطی و پروفیل را داراست قیمت قوطی و پروفیل و قیمت لوله ی فولادی آن همچون قیمت آهن الات دیگر نازلترین قیمت در بازار ایران را دارد .

قیمت قوطی و پروفیل

برای دریافت لیست قیمت اهن پروفیل به روز,قیمت پروفیل امروز,قیمت آهن قوطی,قیمت قوطی ۱۴ و… با شماره تلفن های ۰۲۱۶۶۳۹۶۷۴۲ و ۰۲۱۶۶۳۹۶۸۱۳ تماس حاصل فرمایید.
قیمت پروفیل