رابیتس ، ورق فولادی مشبکی است که از انواع ورق‌های گالوانیزه گرم تشکیل‌شده است. برای تولید رابیتس ، ابتدا ورق های گالوانیزه از عرض به داخل دستگاه می رود و در قسمت هایی از ورق پرس انجام می شود سپس به داخل دستگاه دیگری می رود و قسمت های فرو رفته ای در آن ایجاد می شود و بعد از آن مراحل برش انجام می شود. برای آگاهی بیشتر در مورد قیمت رابیتس و نکات بیشتر درباره خرید رابیتس با ما همراه باشید. بیشترین کاربرد رابیتس در سقف های کاذب برای ایجاد گچ بری و نور پردازی و  در نمای ساختمان برای سنگ کاری است. برای انجام رابیتس کاری، ابتدا آن را به میلگرد ، عموما میلگرد ۱۰ ساده می بندند . برای اتصال آن به میلگرد از مفتول گالوانیزه با ضخامت ۱٫۲ میلی متر که به آن سیم رابیتس بندی گفته می شود، استفاده می گردد.

راویز 

راویز در واقع همان رابیتس است که به اشتباه راویر تلفظ می شود. به همین ترتیب رابیتس کاری نیز به اشتباه راویز کاری گفته می شود. مهمترین دلایل استفاده از راویز ، در دسترس بودن مصالح مورد نیاز برای راویزکاری ، سرعت بالا ، راحتی اجرای آن و وزن مناسب آن است . هرچند با به بازار آمدن کناف و سبک تر بودن کناف برای اجرای سقف کاذب این مزیت را از محصول گرفته است و این فاکتور به عنوان مزایای آن شناخته نمی شود. کاربرد این محصول بیشتر در گچ کاری ها و گچ بری های سقوف و همچنین ساخت نور مخفی ، پوشاندن بتن سیمانی ، تیر آهن و آرماتور ، ساخت سقف کاذب و ترمیم ترک های ساختمانی نمونه هایی از کاربرد این محصول است.

قیمت رابیتس 

قیمت رابیتس و کاربرد آن بر اساس دو ویژگی مهم تعداد ستون و وزن تعیین می شود که در ادامه به توضیحات آن می پردازیم.

۱ . تعداد ستون

یک برگ رابیتس از تعداد معینی ستون تشکیل می‌شود که بر همین اساس نام‌گذاری می‌شود. تعداد ستون های محور طولی معمولا در سه نوع ۹ ستون، ۱۱ ستون و ۱۳ ستون تولید می شود. تعداد ستون با ابعاد چشمه رابطه معکوس دارند یعنی هر چه تعداد ستون بیشتر باشد، اندازه چشمه کوچک تر می شود. این امر سبب سبک تر شدن سازه و کم شده ملات مصرفی می شود.

۲ . وزن

هر برگ این محصول بسته به ضخامت ورقی که برای ساخت آن استفاده می‌شود، وزن مخصوص به خود را دارد. معمولا نوع ۱۳ ستون دارای وزن بیشتر و کیفیت بیشتری نسبت به سایرین است .

با این توضیحات ، هر چه تعداد ستون ها بیشتر باشد قیمت آن هم بیشتر می شود و همجنین با افزایش وزن ، قیمت هم افزایش پیدا می کند. با این همه مبنای قیمت رابیتس ، قیمت ورق خریداری‌ شده نیز می‌باشد که قیمت ورق هرروز با توجه به نوسان قیمت متغیر است و قیمت راویز کاری با توجه به استفاده میلگرد ۱۰ ساده، به قیمت این محصول وابسته است.